החלטה תקדימית: דגל פלסטין יונף באו"ם

ישראל פרייא | צילום: ויקיפדיה No Comments on החלטה תקדימית: דגל פלסטין יונף באו"ם
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתום דיון ממושך, הצביעה מועצת האו"ם על ההחלטה לצרף את דגל מדינת פלסטין לתצוגת הדגלים בבניין מטה האו"ם, למרות שהפלסטינים אינם חברים באירגון. בהחלטה תמכו 119 מדינות, לעומת 8 מתנגדות בלבד, 45 מדינות בחרו להימנע.

ההחלטה מגיעה על רקע הכינוס השנתי של עצרת האו"ם שיתקיים בעוד כחודש, אז ישא יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאום, על רקע הדגל הפלסטיני החדש. ההחלטה תיכנס לתוקף תוך 20 יום. למרות שמדובר בהחלטה סמלית וחסרת משמעות מעשית, יש בה הישג מוראלי לרשות הפלסטינית, שממשיכה לקצור הישגים בזירה הבינלאומית.

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, נשא בכינוס את נאומו האחרון ובו אמר : "במהלך תקופת כהונתי, למדתי שיש משלחת אחת, המשלחת הפלסטינית, שמאמינה שהיא מעל לחוקים של האו"ם, לא בוחלת באמצעים ונוהגת בזילות כלפי הארגון וכלפיכם. מדי שנה, בכל עצרת או"ם, מתקבלות מאות החלטות. כארגון דמוקרטי, על כולן קיימנו דיונים ארוכים. לא זכורה לי החלטה אחת שבה לא ניתנה למדינות ההזדמנות לדון בהחלטות האלה, כפי שנעשה היום. בחרתם להצביע בעד מחטף נוסף מבית היוצר הפלסטיני".

"שום החלטה לא יכולה להפוך מעשים ריקים למדינה ממשית" -הוסיף פרושאור- "הנפת הדגל לא מקדמת את השלום, ולא מועילה לציבור הפלסטיני. היא משרתת רק את האינטרסים הצרים של ההנהגה שלו. על הקהילה הבינלאומית להבהיר לפלסטינים שהדרך היחידה למדינה עוברת דרך משא ומתן ישיר. כל עוד הפלסטינים מאמינים שהם יכולים להשיג את מטרותיהם הפוליטיות ללא פשרות, הם יישארו רק עם נפנוף הדגל שלהם בניו יורק ויימנעו מהחלטות קשות שצריך לעשות כדי להשיג שלום".

הוא חזר על מחויבותה של ישראל להיכנס למו"מ מיידי: "השלום אפשרי, וישראל רוצה בו. רק אתמול הצהיר ראש הממשלה, שוב, שהוא מוכן לפתוח במשא ומתן עם הפלסטינים ללא תנאים מוקדמים. אני מחכה ליום שבו שני הדגלים, הישראלי והפלסטיני, יונפו זה לצד זה במזרח התיכון. הדרך לשם תיסלל לא באמצעות פרובוקציות באו"ם, אלא באמצעות עבודה מאומצת סביב שולחן המשא ומתן".



0 תגובות